يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

تشکیل پرونده قضایی برای بررسی فوت یک دختر در تعقیب و گریز پلیس شهرستان بستک

به گزارش پسین جنوب ، در پی تیر اندازی به یک خودر و سواری در جاده بستک به لاور میستان یک دختر نوجوان بستکی جان باخت . در پی این حادثه  جباری نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت:

دستگاههای مسؤول موظفند تا ابعاد قضیه را روشن و با هر کسی در هر جایگاهی که این قصور را انجام داده، برخورد قاطع کنند و از مردم دادخواهی و عذرخواهی شود.

به گزارش روابط عمومی دفترنماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی: احمد جباری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: حادثه روز گذشته برای یک خانواده اهل بستک در جاده بستک - لاور میستان و فوت یک دختر 12 ساله در جریان تیراندازی پلیس به خودروی حامل یک خانواده در این محور، مایه ناراحتی و اندوه فراوان مردم این شهرستان شده است.

وی افزود: باید انجام هرگونه ایست و بازرسی در جاده‌ها با رعایت حرمت مردم و با خودروی پلیس و لباس رسمی پلیس باشد تا مردم از دیدن پلیس احساس امنیت کنند، در ماجرای اخیر خودرویی که قصد توقف ماشین‌ها و ایست و بازرسی در جاده را داشته، خودروی شخصی و عناصر آن با لباس شخصی بوده اند.

به گفته نماینده مردم بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان، دستگاههای مسؤول موظفند تا ابعاد قضیه را روشن و با هر کسی در هر جایگاهی که این قصور را انجام داده، برخورد قاطع کنند و از مردم دادخواهی و عذرخواهی شود.

احمد جباری خواستار روشن شدن دقیق ابعاد این رخداد و اعلام نتایج آن به مردم شد و تأکید کرد: بستک عزادار دختر 12 ساله معصومی است که متأسفانه جان خود را در این حادثه از دست داده و باید همه در قبال جان تک تک عناصر جامعه، خود را مسؤول بدانیم و فرهنگ عذرخواهی و پاسخگو بودن در همه دستگاهها جریان داشته باشد و این که تقصیر را گردن مردم بیاندازیم و خود را مبرا از ایراد و اشکال بدانیم، درست نیست.

وی گفت: مشابه این رخدادها در گذشته نیز وجود داشته و متأسفانه اصلاحی در رفتار با مردم صورت نگرفته است که اگر گرفته بود، امروز عزادار این دختر معصوم نبودیم.

نماینده مردم غرب هرمزگان ضمن تسلیت این رخداد به همه همشهریان عزیز در بستک و خانواده اعتباری، تأکید کرد: این موضوع را از طریق مراجع عالی پیگیری و طرح سوال از وزیر کشور را نیز در این زمینه در دستور کار دارد.

توضیحات پلیس هرمزگان ‌درباره فوت دختر ۱۲ ساله بستکی

جانشین انتظامی هرمزگان: روز گذشته مأموران انتظامی پاسگاه جناح از حمل و جابجایی یک محموله مواد مخدر توسط یک دستگاه خودرو پژو پارس مطلع و پس از بررسی صحت موضوع بلافاصله با حضور در مسیر تردد قاچاقچیان طرح مهار را اجرا کردند.

مأموران پس از تعقیب و مراقبت‌های لازم به یک دستگاه پژو پارس با شیشه دودی غلیظ مشکوک شده و دستور توقف دادند که راننده بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد.

پس از طی مسافت طولانی مأموران به ناچار و با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی و سپس تیراندازی به سمت لاستیک خودرو کردند که در آخر متوقف شد.

در این تعقیب و گریز متأسفانه یکی از سرنشینان خودرو هدف اصابت گلوله قرار گرفت و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه جان باخت.

دستور سردار اشتری برای رسیدگی به پرونده دختر بستکی

فرمانده کل انتظامی کشور دستور ویژه‌ای را درخصوص رسیدگی و پیگیری فوری فوت سهی اعتباری صادر و طی آن بازرسی کل فراجا را مامور رسیدگی به این پرونده کرد.

در این دستور تاکید شده در صورت احراز قصور یا تخلف در این حادثه با مسببین آن، بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد قانونی خواهد شد.

توضیحات حیدری دادستان نظامی استان هرمزگان در مورد حادثه:

شب گذشته از طرف ماموران انتظامی شهرستان بستک در محور لار به میستان تعقیب و گریزی انجام شده است.

طبق گفته ماموران حاضر در صحنه، ماموران در شب حادثه به یک دستگاه خودروی پژو پارس سفید رنگ که شیشه های آن کاملا دودی بوده مشکوک می شوند و با تابلوی ایست و چراغ گردان اقدام به متوقف کردن خودرو می کنند که راننده خودرو پژو پارس توجهی به اخطار ایست نمی کند و به مسیر خود ادامه می دهد.

به گفته ماموران، انها برای متوقف کردن خودرو اقدام به تعقیب و گریز و شلیک به لاستیک خودرو میک نند و در نهایت چند تیر به لاستیک و بدنه خودروی پژو پارس اصابت می کند اما همچنان به مسیر خود ادامه می دهد.

در نهایت با پنجر شدن لاستیک ها، خودروی پژو پارس متوقف میشود و قادر به ادامه مسیر نبوده است.

طبق اظهارات ماموران حاضر در صحنه، خودرو پژو پارس ۴ سرنشین داشته که با متوقف شدن خودرو متوجه می شوند یکی از سرنشینان که دختری ۱۲ ساله بوده از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و خونریزی داشته که بلافاصله توسط ماموران با مرکز اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و تقاضای امداد می شود.

فرد مجروح به سرعت به بیمارستان شهرستان بستک اعزام شود که علی رغم انجام اقدامات درمانی در طول مسیر، مجروح حادثه فوت می کند.

همچنین پدر متوفی با حضور در دادسرا اعلام کرده است که ساعت ۴ و نیم عصر روز گذشته همراه خانواده عازم شهرستان کوهیج بودند که از طرف یک خودروی ۴۰۵ مورد تیر اندازی قرار می گیرند و چند تیر به بدنه و لاستیک خودروی انها برخورد می کند.

وی افزود: پدر متوفی در مورد قتل فرزندش شکایتی ثبت کرده است.

به محض اطلاع از حادثه مقام قضایی به همراه اکیپ بررسی صحنه جرم شامل پزشکی قانونی، کارشناس اسلحه و بازپرس جنایی در محل حادثه حضور پیدا می کنند و اقدامات قضایی لازم را انجام می دهند.

فردی که اقدام به تیراندازی کرده بود شناسایی شده و در حال حاضر پرونده در دادسرای نظامی هرمزگان در حال رسیدگی و تحقیقات با جدیت ادامه دارد.

دادسرای نظامی بدون توجه به حواشی و با دقت کامل و بر اساس مقررات و قوانین به موضوع رسیدگی و عدالت را اجرا خواهدکرد.

این حادثه هیچ ارتباطی به اغتشاشات اخیر نداشته و در این خصوص پدر متوفی هم بیانیه ای صادر کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.