سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

سفر یک روزه استاندار فارس به لارستان

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به اتفاق20 نفر از مدیران ارشد استانی به لارستان سفر کرد .

به گزارش پسین جنوب ، ایشان در بدو ورد به لارستان برای ادای احترام به شهدا به گلزار شهدای لارستان رفت و سپس بر مزار حضرت آیت الله سید عبدالعلی موسوی و آیت الله سید مجتبی موسوی لاری برای شادی روح ایشان فاتحه ای قرائت نمود.

استاندار فارس سپس از پست 120 کیلوولت برق قیصریه و طرح مسکن ملی لار بازدید نمود.

از برنامه های دیگر استاندار حضور در جلسه شورای اداری و ملاقات عمومی در قالب میز خدمت با ۳۵ نفر از مردم، فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران بود .ایشان در این گفتگوی چهره به چهره پس از شنیدن مسائل و مشکلات مردم و سرمایه گذاران دستورات لازم را برای مرتفع شدن مشکلات و موانع ایشان صادر کرد.

در پایان جلسه شورای اداری استاندار فارس در گفتگو با خبرنگاران مصوبات جلسه را به شرح زیر تشریح نمود :

میزان اجرایی شدن مصوبات سفر اول استاندار به لارستان :

در سفر اول به لارستان 26 مصوبه داشتیم عمده آن هایی که در توانمندی استان و شهرستان بوده عملیاتی شده . آن هایی که مرتبط با تصمیمات ملی بود مقداری اجرایی شده و قسمتی هم باقی مانده بود که امروز تصمیماتی گرفته شد که اجرایی گردد .

نهضت ملی مسکن :

در مورد نهضت ملی مسکن خوشبختانه زمین آن تامین شده فعالیت های خوبی انجام شده و در قسمت ساخت هم در حال انجام است من از یکی از این طرح ها بازدید کردم . قسمتی هم مربوط به آماده سازی زمین هایی است که به تازکی استحصال شده و آن هم باید با همکاری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در حال انجام است . تقریبا شهری باقی نمانده که تامین زمین نشده باشد . امیدواریم که سرعت کار افزایش یابد .و جزء شهرستان هایی باشیم که زودتر به نتیجه می رسیم .

منطقه ویژه اقتصادی :

در مورد منطقه ویژه اقتصادی لارستان کار تقریبا تمام است و قرار است یک مشارکتی اتفاق بیفتد که امروز تصمیم نهایی آن گرفته شد . من امیدوارم که در عرض دو سه ماه آینده به نتیجه نهایی برسد .

مشکلات فعالین اقتصادی :

مهم ترین نیاز فعالین اقتصادی نیاز به تسهیلات است که کافی نیست . نه بانک ها توان آن را دارند و نه میزانی که هست پاسخگوی نیازها نیست .بنابراین باید راه های دیگر تدبیر شود . پیشنهاد من این است که سرمایه داران منطقه با هم کاری هم چند موسسه اقتصادی تاسیس نمایند . که از خدمات آن تامین مالی می تواند باشد. در هر حال ما هم تلاش خواهیم کرد از اعتبارات بانکی هم کمک بگیریم .

آب بیرم :

یکی از مشکلات جنوب استان فارس ، از جمله لارستان و بخصوص در بخش بیرم مساله کمبود آب از نظر کمی و کیفی است .خوشبختانه با تلاشی که اخیرا آبفای استان انجام داده تقریبا مساله کمیت آب آشامیدنی مردم بیرم تقریبا حل شده ولی کیفیت آن نه . تلاش می کنیم از طریق خط انتقال آب از خلیج فارس که در حال اجرا هست مسیر را تغییر داده ایم که از کنار شهر بیرم می گذرد و امیدواریم که انشاءالله در عرض یکی دو هفته آینده آنتنی این خط از شاهرگ اصلی به سمت بیرم  هم کلنگ بخورد .

بهداشت و درمان :

شهرستان لارستان و جنوب استان فارس یکی از افتخارات و برجستگی هایش وجود خیرین ارزشمند است که در زمینه بهداشت و درمان کارهای خوبی انجام داده اند . گرچه ادامه کار با دولت محترم بوده . امروز هم چند تا از مشکلات مطرح شد . یکی بحث کلینیک قلب بیمارستان امام رضا(ع) لار بود که نیاز به کمک آخر دولت داشتند که مصوب شد انشاءالله تکمیل گردد. در ارتباط با دستگاه سی تی اسکن شهر بیرم نیز تصویب شد که در عرض چند ماه آینده تامین گردد .

راه آهن لار - بندر عباس :

مسیری که برای این خط پیش بینی شده از بندر عباس شروع شده از لار به جهرم رفته و سپس متصل می شود به راه آهنی که از شرق کشور به غرب می رود .. این طرح نیاز به هزاران میلیارد تومان بودجه دارد . مصوبه امروز ما این بود که با همکاری قرار گاه خاتم الانبیا این کار صورت گیرد . در اینجا در خواست من از خیرین داخل شهرستان یا خارج از کشور این است که در این طرح ارزشمند نیز مشارکت نمایند .

ثبت جهانی بازار قیصریه لار :

پیشنهاد دوستان در فرمانداری لارستان ثبت جهانی بازار قیصریه بود .بازار قیصریه که از قدیمی ترین بازار های ایران است و قدمت آن از بازارهای مشهور دیگر بیشتر است اما به اندازه ای که باید شناخته شود شناخته نشده . حق این است که پیگیری کنیم تا ثبت جهانی شود .همچنین اعتباری در نظر گرفته شده تا بازسازی گردد .

شبکه فاضلاب شهر لار :

برای شهر لار که از شهرهای اصیل و با قدمت استان است لازم بود که یک تصمیم ویژه برای ایجاد شبکه فاضلاب بگیریم . برای این کار هفته آینده در استانداری جلسه ای با حضور سرمایه گذاری که اعلام آمادگی کرده و مدیران کل مربوطه خواهیم داشت . انشاءالله که این جلسه به نتیجه مورد انتظار ما برسد .و شبکه فاضلاب شهر لار احداث شده و هم پساب آن مورد استفاده صنایع قرار گیرد .

منابع تامین برق با مقیاس کوچک :

 یکی از درخواست های سرمایه گذاران منابع تامین برق با مقیاس کوچک بود که قبلا مخالفت هایی از طرف وزارت نیرو با آن صورت می گرفت که خوشبختانه با پیگیری که استان فارس داشت در جلسه ای که با وزیر نیرو داشتیم این مانع بر طرف شد که امیدواریم این درخواست هم به زودی عملیاتی شود .

سد خاکی زاهد محمود :

سد خاکی زاهد محمود احتیاج به تامین اعتبار داشت که از اعتباری که در اختیار استاندار بود بخش زیادی از آن به این طرح اختصاص یافت تا انشاءالله به زودی تکمیل گردد .

استاندار فارس در پایان سفرش به لارستان پس از افتتاح بخشی از باند دوم جاده لارستان-جهرم محدوده روستای بریز در بخش بنارویه حاضر شده و اداره آموزش و پرورش این بخش را افتتاح نمود .

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.