يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

گردهمایی آزادگان 8 شهرستان فارس در لارستان

همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گردهمایی بزرگ آزادگان 8 شهرستان جنوبی فارس در محل گلزار شهدای شهر لار برگزار شد .

به گزارش پسین جنوب ، همزمان با سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن گردهمایی بزرگ بسیجیان شهرستان های لارستان ، خنج ، گراش ، اوز ، جویم ف خرامه ، کوار و کازرون با حضور فرمانداران ، بخشداران ، ائمه جمعه وجماعات، علمای شیعه و سنی، فرماندهان انتظامی، خانواده معظم شهدا، جانبازان وایثارگران در محل گلزار شهدای شهر لار برگزار شد .

سخنران اصلی این مراسم حجت الاسلام موسوی خرم امام جمعه لار بود که گفت :

همزمان با قیام سیدالشهدا، یزیدیان در کنار جنگ سخت خط دیگری را در عرض آن با عنوان جنگ نرم و جنگ روایت ها را آغازکردند به عنوان مثال یزید بعد از مرگ معاویه نامه ای خطاب به والی مدینه نوشت بدین مضمون که : از حسین برای من بعیت بگیر و اگر بیعت نکرد سر او را برای من بفرست، این آغاز یک تحریف بزرگ بود که یزید با آن ویژگی‌هایی که همه به آن در منابع شیعه و سنی اذعان کرده اند خود را در جایگاهی می دید که جانشین نبی اکرم (ص) باشد و از فرزند پیامبر خواست که با او بیعت کند.

در ادامه  هنگامی که لشکر یزیدیان روبه روی لشکر امام حسین(ع) قرار می گیرند، عمربن سعد خطاب به لشکرش می گوید: ای لشکر خدا بر مرکب سوار شوید . من به شما بشارت بهشت می دهم. سپس تیری به کمان گذاشت و به سوی لشکر امام حسین(ع) پرتاب کرد و گفت : شاهد باشید که من اولین تیر را رها کردم.

امام جمعه لارستان افزود: بعد از اینکه اسرای اهل بیت وارد مجلس ابن زیاد شدند این خط تحریف پررنگ تر شد و ابن زیاد شروع به خطابه ای کرد که  شأن اهل بیت را پایین بیاورد، در مجلس یزید هم یزید خطابه ای را خواند که نشانگرعدم اسلام آوردنش و انتقام از محمد و آل محمد(ص) بود .

موسوی خرم با اشاره به نقش حضرت زینب در جهاد تبیین تصریح کرد: عصر عاشورا حضرت زینب یک قافله سالارو وارد جهاد تبیین شد و با آن روحیه حیدری اش برنامه های یزید و ابن زیاد را بهم ریخت به گونه ای که آن ها را وادار به عقب نشینی کرد . بر اثر این جهاد تبیین و جنگ روایت سبب منفعل شدن یزید شد. تا جایی که اولین کسی که مجلس عزای امام حسین(ع) را برپا کرد خود یزید بود .

امام جمعه لارستان با اشاره به تغییر میدان جنگ از سخت به جنگ نرم یعنی جنگ روایت هاعنوان کرد: روزی آزادگان ما در عرصه جنگ سخت بودند اما امروز همه ما در جنگ نرم یک افسر و رزمنده هستیم.

ایشان افزود  در مسئله کشف حجاب نیز نباید منفعل باشیم بلکه باید موضع فعالی داشته باشیم و به وظیفه خودمان عمل کنیم. امروز فقط ۵ درصد از زنان جامعه ما کشف حجاب کرده اند که تعدادی از آنها بهایی‌ها و فرقه‌هایی هستند که اعتقادی به حجاب ندارند. دشمن به دنبال این است که چند دختر را اجیر کند تا بدون روسری عکس بگیرند و بگویند کار نظام تمام است، اما بایدبه آن ها گفت : کار شما تمام است. نظام پابرجاست و ۹۵ درصد زنان عفیف ما پای حجاب باقی مانده اند.

در ادامه مراسمی چهار نفر از آزادگان خاطراتی را از دوران اسارت خود بیان نمودند .

پایان بخش برنامه نیز تقدیر از آزادگان با اهدای لوح تقدیر بود .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.