يكشنبه 13 خرداد 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

دستاوردهای سفر رئیس بنیاد برکت به جنوب فارس

به گزارش پسین جنوب به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت و نماینده ویژه رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، روز یکشنبه (۱۹ دی ۱۴۰۰) همراه با حسین‌زاده نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، دکتر دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان،  موسوی‌خرم امام جمعه لارستان، حسین‌زاده امام جمعه بیرم و جمعی از مسئولان محلی از مناطق سیل‌زده در بخش مرکزی و بخش بیرم این شهرستان بازدید کرد.

وی در این بازدیدها ضمن گفتگو با مردم سیل‌زده، در جریان میزان آسیب‌های وارد آمده به منازل، لوازم خانگی، زیرساخت‌های شهری و روستایی، مسیرهای مواصلاتی، زمین‌های کشاورزی، دام و طیور و... قرار گرفت.

پس از این بازدید جلسه‌ای در بیرم برگزار شد که ترکمانه در آن جلسه در خصوص دام‌هایی که در سیل از بین رفتند، گفت: ستاد اجرایی بخشی از دام‌های سبک آسیب‌دیده را به صورت اهدایی تامین می‌کند و الباقی را کسانی که کسب و کار دارند، می‌توانند با دریافت وام اشتغالزایی تامین کنند.

وی در خصوص وام اشتغالزایی گفت: تسهیلاتی به طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع محور در مناطق سیل‌زده داده خواهد شد که حداقل مجموع آن ۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

ترکمانه همچنین در خصوص مدارس آسیب‌دیده گفت: پس از انجام برآورد و ارائه گزارش از سوی نهادهای مسئول، تعمیرات مدارس را آغاز می‌کنیم. در خصوص منازل مسکونی هم چون مسئولیت این موضوع با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، بنیاد هرجا که نیاز به مساعدت داشته باشد، کمک می‌کنیم. همچنین به منظور جبران خسارات سیل به تاسیسات شهری، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به صورت تن‌خواه در اختیار شهرداری بیرم قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جهیزیه آن نوعروسانی هم که در سیل اخیر از بین رفت را به صورت کامل تامین می‌کنیم. در خصوص لوازم خانگی‌های آسیب‌دیده نیز بخشی از آن‌ها را بر مبنای اولویت به مردم اهدا می‌کنیم. همچنین مخازن آب به مناطق سیل‌زده داده خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت در رابطه با اجرای طرح‌های آبخیزداری و احداث سیل‌بند گفت: ابتدا لازم است مطالعات اولیه صورت بگیرد و پس از تکمیل مطالعات و انجام بررسی‌ها تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز را اجاره خواهیم کرد، تا مردم این کار را انجام بدهند. در خصوص "زاهدمحمود" چون طرح آماده است، اقدامات لازم انجام می‌شود.

ترکمانه همچنین گفت: پس از بررسی اولویت از سوی وزارت بهداشت، بخشی از هزینه خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان بیرم را پرداخت می‌کنیم. در خصوص ایستگاه آتش‌نشانی درز و سایبان نیز تلاش می‌کنیم مقداری از هزینه اختصاص خودرو را تامین کنیم.

حسین‌زاده در جلسه جمع‌بندی سفر با تقدیر و تشکر از تلاش‌های دکتر ترکمانه گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها باید تلاش کنند آلام مردم کاهش یابد و امیدواریم که مصوبات این سفر هرچه سریعتر اجرایی و عملی شود.

پس از این جلسه ترکمانه و حسین‌زاده از فرودگاه عسلویه به تهران رفتند.

دستاوردهای سفر:

  • اهدای دام و لوازم خانگی به بخشی زیادی از آسیب‌دیدگان
  • اعطای ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه‌های اشتغال‌زایی
  • تعمیر مدارس و مشارکت در بازسازی منازل
  • تامین بخشی از هزینه اختصاص سی‌تی‌اسکن به بیرم و خودرو آتش‌نشانی به درز و سایبان
  • اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری بیرم برای بازسازی زیرساخت‌ها
  • تامین جهیزیه کامل نوعروسان در مناطق سیل‌زده
  • اهدای مخازن آب روستایی و شهری
  • در اختیار گذاشتن ماشین‌آلات برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و ساخت سیل‌بند

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.