يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

افتتاح و کلنگ زنی 4 طرح در دهکویه

با حضور مسوولین استانی چهار طرح عمرانی با اعتبار 188 ملیارد تومان در دهکویه افتتاح یا کلنگ زنی شد.

به گزارش پسین جنوب ، همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور علی اکبر میدان شاهی مدیر کل گاز فارس ، محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ، محمد علی قلندری قائم مقام  آبفا فارس ، حسین زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان ، خنج ، گراش ، اوز و جویم در مجلس ، دهقان ، فرماندار ویژه لارستان ، مکاری بخشدار مرکزی ، اعتماد پور رییس اداره گاز ، میر پور رییس آبفا لارستان ، اعضای شورای اسلامی ، شهردار ، تقوی فرد رییس اداره آبفا دهکویه و جمعی از اهالی چهار طرح گاز رسانی ، مخزن آب 500 متر مکعبی ، آتشنشانی افتتاح و اجرای میدان و تقاطع سه خیابان قادم ، احمد علی زارعی و بلوار سردار سلیمانی کلنگ زنی شد.

قلندری قائم مقام شرکت آبفا فارس در مراسم افتتاح مخزن 500 کتر مکعبی دهکویه گفت :

آب مهم ترین آفریده ی خداوند بعد از خلقت انسان و مهم ترین نیاز بشر بعد از هواست. در قرآن از آب به عنوان رزق الهی یاد شده . وظیفه ی ما در قبال رزق الهی شکر گزاری است و شکر گزاری در برابر این اکسیر طبیعت چیزی نیست جز مصرف بهینه آن .

کشور ما دچارمشکل آبی است که عامل آن خشکسالی پی در پی و از همه بدتر برداشت های زیاد از سفره های زیر زمینی باعث شده که افت بسیار قابل توجهی داشته باشد . و موجب فرونشت وایجاد فروچاله ها در برخی مناطق شده است که حتی در صورت بارنگی هم قابلیت ذخیر آب را ندارند .میانگین مصرف آب تجدید پذیر در دنیا 40 در صد است اما در ایران این میزان 100 درصداست . این یعنی این که ما دچار بحران آبی هستیم که باید مصرف آب را مدیریت کنیم .

ایشان افزود : شرکت آب و فاضلاب فارس امسال به نام امیرالمومنین علی(ع) 110 طرح با اعتبار 434 میلیارد تومان را تقدیم مردم استان فارس نموده است . که سه تای آن ها در لارستان بوده است . یکی از این 3 طرح مخزن آب دهکویه است که با اعتبار 3و نیم میلیارد  تومان  احداث شده است .

در این مراسم رنجبری رییس شورای اسلامی دهکویه دو درخواست را ارایه نمود : تکمیل ساخت اتاق پمپاژ آب و تجهیز و تامین نیروی اداره آبفا دهکویه.

در ادامه برنامه آتشنشانی دهکویه افتتاح شد . برای ساخت ساختمان آتش نشلنی دهکویه به مساحت 300 با زیر بنای 150 متر زیربنا . با اعتبار  1 میلیارد و 500 میلیون تومان که توسط خیر مرحوم حسن نصیری و شهرداری هزینه شده است .

تامین ماشین آتش نشانی با اعتبار سه و نیم میلیارد تومان ، 90 درصد اعتبارات دولتی و 10 درصد از بودجه شهرداری

سومین برنامه در این روز کلنگ زنی عملیات اجرای میدان تقاطع خیابان های قائم ، مرحوم احمد علی زارعی و بلوار سردار سلیمانی با اعتبار 6 میلیارد تومان بود.

آخرین طرح افتتاحی که در سالن خیریه بستگان انجام شد افتتاح گاز رسانی به شهر دهکویه و دو روستای کورده و بریز بود.

در این مراسم علی اکبر میدان شاهی مدیر کل گاز فارس از پوشش 99 درصدی گاز رسانی به استان فارس خبر داده و گفت:

در سال 1401در استان فارس با اعتبار 3400 میلیارد تومان به 7 شهر ( 4 شهر گاز رسانی شده و 3 شهر در حال اجرا) و 328 روستا ( 170 روستا گاز رسانی شده و 106 روستا در حال اجرا ) و 630 صنعت گاز رسانی شده است .

طرح گاز رسانی به شهر دهکویه و دو روستای کورده و بریز با اعتبار 166 میلیارد تومان و ایجاد 2000 انشعاب با نصب علمک با اعتبار 10 میلیارد تومان اجرا شده است .

اجرای خط انتقال گاز به دهکویه ، کورده ، بریز و شرکت سیمان لارستان با اعتبار 82 میلیاردو 500 میلیون تومان

ایشان همچنین از امکان سنجی گاز رسانی به روستاهای دنگز و مسیح آباد با بودجه 12 میلیارد و 600 میلیون تومان خبر داد .

در ادامه مراسم حسین زاده نماینده 5 شهرستان جنوبی فارس طی سخنانی گفت :

زیر ساخت هایی که در زمینه گاز در ایران اجرا شده در نیا بی نظیر است و نشان از خدمات جمهوری اسلامی ، دولت خدمتگزار  و مسوولینی است که همیشه پای کار بوده اند.

نماینده جنوب فارس همچنین گفت :  در دو سال اخیر بیش از 1000 میلیار تومان طرح های گاز رسانی داشته ایم که افتتاح شده و یا در حال اجراست .

ایشان در پایان داز مسوولین گاز فارس رخواست کردند که طرح گاز رسانی به بخش زاهد شهر فسا و دهستان درز و سایبان  در لارستان را اجرا نموده تا بتوانیم در سال آینده جشن شهر سبز که شامل گاز رسانی به تمام حوزه هاست ، بر پا نماییم .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.