يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

اجرای طرح خادم(خانواده آماده در مخاطرات) در لارستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت:مردم بایستی از آمادگی کامل برای مقابله با خطرات و بحران های محیطی برخوردار باشند.

به گزارش پسین دهکویه به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛جلیل حسنی در گفتگو با خبرنگار دفتر خبری شهرستان در موضوع اجرای طرح خادم در شهر لار اظهار داشت:یکی از موضوعاتی که در طول تاریخ جامعه بشری را مورد تهدید قرار داده است و تاثیرات ناگواری را بر جا گذاشته است حوادث و بالایای طبیعی و غیر طبیعی است که به دلیل عدم آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه، جوامع بشری از این بابت دچار خسارات فراوانی شده است .

فرماندار ویژه لارستان افزود:طرح خادم یکی از طرح های مهم و اساسی است که بر اساس آگاهی بخشی و اینکه این طرح یک روشنگری در جامعه ایجاد و مردم را از طریق آگاهی بخشی آماده می کند و  برای اینکه مردم همیشه بتوانند در برابر بلایای طبیعی و غیر طبیعی و حوادثی که اتفاق می افتد، آماده شوند در سطح شهرستان لارستان توسط هلال احمر در حال اجراست.

جلیل حسنی  هدف اصلی از اجرای طرح خادم(خانواده آماده در مخاطرات)  را آماده شدن در برابر حوادث و بلایا دانست و افزود: هر فرد باید بتواند به هنگام وقوع حوادث و بلایا از خود و سایر اعضای خانواده خود مراقبت کند و با رعایت توصیه‌های این طرح، اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

وی  از دیگر اهداف اجرای این طرح را ارتقای آمادگی جامعه در برابر مخاطرات اعلام کرد و افزود: براساس طرح ملی خادم تا چند سال آینده تمامی خانواده های شهرستان زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

 معاون استاندار فارس ادامه داد:خوشبختانه بر اساس برنامه زمانبندی که هم در سطح کشور و استان ایجاد شده است، جمعیت هلال احمر شهرستان نیز در همین راستا برنامه آموزشی خانواده را شروع که در مرحله اول آن حدود 800 خانوار را تحت پوشش قرار داده است و امیدواریم با روندی که آغاز گردیده است بتوانیم با آماده سازی خانواده ها در شهرها و حتی در روستاها و تمامی مناطق و محله ها در سطح شهرستان  اقداماتی را رقم بزنیم که  اگر خدایی نکرده حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی رخ داد که جزء طبیعت زندگی اجتماعی است، حداقل خسارت های جانی  در بر نداشته باشد و لازمه این کار همین بحث  طرح خادم است، یعنی طرح آماده شدن خانواده ها در برابر مخاطرات زندگی که امیدواریم با این روند آماده سازی که در جامعه ایجاد می شود، خسارت ها و تاثیرات ناگوار به حداقل برسد .

گفتنی است آموزش هاي همگانی مربوط به حوادث و بلایا، از موضوعات مهم مدیریت و کاهش خطر بلایا در هر کشور است. علی رغم دستاوردها و اقدامات ارزشمندي که جمعیت هلال احمر و برخی از نهادهاي دیگر براي آموزش مردم در جهت آمادگی در برابر بلایا انجام داده اند؛ باید واقع بینانه اذعان داشت که کشور نیازمنداقداماتی بنیادین به منظور ارتقاي سطح کمی و کیفی این آموزش هاست و حوادث و بلایاي مختلفی که در کشور رخ داده است نشان داده که بسیاري از خانواده ها در ایران در برابربلایایی که موجب اختلال یا قطع خدمات اساسی در اجتماع یا جامعه می شوند، آمادگی لازم  ندارند.

اضافه می گردد که برنامۀ خانواده آماده در مخاطرات یا طرح خادم یک تلاش دسته جمعی براي آموزش خانواده هاي ایرانی است ،براي اینکه در برابر مخاطراتی که آنان را تهدید می کند، آماده شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.