يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

گزارش حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت در لارستان

رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان : راه اندازی رشته های آموزشی بیشتر برای ارایه خدمات بهتر انتظار منطقی مردم است

به گزارش پسین جنوب به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، نشست هیات رییسه دانشکده و همچنین نشست با خیران سلامت منطقه با حضور دکتر باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر کوهپایه زاده دبیر شورای گسترش دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور همچنین دکتر رازقی و دکتر سراج از معاونان آموزشی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور دکتر حسین زاده نماینده مردم شهرستان های پنجگانه جنوب فارس در مجلس شورای اسلامی ، در سالن VIP دانشکده پرستاری حضرت زینب سلام الله علیها تشکیل شد.

در این نشست دکتر محسن سلمان پور رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و عرض خدا قوت به سبب سفر طولانی و هشت ساعته به شهرستان گراش، حضور مسئولان را در منطقه لارستان بزرگ خوش آمد گفت.

رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: از درایت و مدیریت وزیر محترم و تیم همراهشان در موضوع واکسیناسیون و کنترل کرونا متشکرم که واقعا کشور را از اوضاع خطرناکی که در آن واقع بود به سمت ساحل آرامش که هم اکنون در آن قرار داریم هدایت کردند.

وی با اشاره به ارتباط خوب و تشکر از همراهی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه کلان منطقه ۵ و مسئولان شهرستانی تصریح کرد: دانشکده علوم پزشکی لارستان، خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز چهار شهرستان را با همراهی مردم و خیرین در وسعت جغرافیایی ۱۸ هزار کیلومتر مربع به۳۵۰ هزار نفر از اهالی منطقه ارائه می دهد.

دکتر سلمان پور افزود: آنچه که برای این مردم صبور و فهیم، مورد انتظار است این نکته است که با وجود پتانسیل های موجود و سبقه‌ی کم نظیر خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه، پیشرفت چندانی در حوزه آموزشی نداشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار منطقی مردم و مجموعه از وزارت بهداشت، کمک به ایجاد زیرساخت‌هایی است که بتوانیم رشته های بیشتری را راه اندازی کرده و به ارایه خدمات آموزشی بهتر به فرزندان همین خطه ، دست یابیم.

دکتر سلمان پور گفت: زیرساخت های فیزیکی و همت بالایی که در مسیر پیشرفت آموزشی در منطقه وجود دارد و تنها یکی از آن ها دانشکده بهداشت و تغذیه اوز با بیش از 280 دانشجو است، همه دست به دست هم می دهد تا ظرفیت ارتقا را داشته و بتوانیم در علوم پزشکی لارستان پذیرای دانش آموزان بومی که گاهی معذوریت هایی برای حضور در شهرهای دور را دارند باشیم.

مشاور عالی دانشکده در جلسه هیات رئیسه با معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد؛ لارستان پتانسیل های ویژه ای دارد که گاهاً بالقوه مانده

چهار سالی که در وزارت بهداشت بودم اکثر دانشگاه های علوم پزشکی کشور را بازدید کردم و اکنون هم در چهار ماهی که در لارستان هستم منطقه را دیده ام. با درصد اطمینان بالایی عرض میکنم پتانسیل و شاخص های سلامت در دانشکده علوم پزشکی لارستان کمتر از بعضی دانشگاه های علوم پزشکی کشور نظیر آبادان، ایرانشهر و یاسوج نیست.

وی با تاکید بر اینکه این پتانسیل ها گاهاً بالقوه باقی مانده است، تصریح کرد: مردم، خیرین و مسئولان منطقه دوست دارند لارستان رشد کرده و توسعه پیدا کند. بی شک اگر حاکمیت یک قدم بر دارد، آنان چندین قدم برمی‌دارند، هماهنگونه که تا کنون نیز بارها این مسئله را به اثبات رسانده اند.

عوض پور افزود: علاوه بر ارائه خدمات سلامت به مردم منطقه، تقریبا شاهد پذیرش ۳۰درصدی بیماران از جنوب استان فارس و کشورهای حاشیه خلیج فارس در لارستان هستیم که این مسیله نگاه ویژه ای را برای منطقه می طلبد.

مشاور عالی دانشکده خطاب به دکتر باقری فرد و هیات همراه گفت: مردم منطقه یک درخواست از حضرتعالی دارند،آن هم امکان پذیرش دانشجوی پزشکی در علوم پزشکی لارستان است که این مهم به طور مشترک با شیراز امکان پذیر است.

رییس دانشکده در جمع خیرین سلامت لارستان و در حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت، خطاب به نماینده مردم منطقه:رفاه روزمره گذشته‌ام را با سختی مدیریت امروز معاوضه کردم تا پای کار این مردم و شما باشم .

رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان خطاب به نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: حلقه مفقوده در موارد اخیر عدم دسترسی مدیرانی چون من به حضرتعالی بوده که اگر وجود داشت و حضور بیشتری حس می شد، شاید برخی از این موارد پیش نمی آمد و بعضاً صحبت هایی که شد قرین به واقعیت هایی است که ذکر نشده است.

 وی با بیان اینکه رفاه و زندگی روزمره خود را با این مسئولیت معاوضه کرده و با حداکثر توان پار کار هستم، تصریح کرد: من پای کار این مردم و شما هستم تا آنچه که آرزوی دیرینه و حق آنهاست را بتوانیم به دست آوریم و همینجا اعلام میکنم، در این مسیر از شما که بخواهید و از ما که بدویم.

گفتنی  است در این نشست هیچگونه صحبتی از جانب نماینده محترم در خصوص کددار شدن پردیس دانشکده علوم پزشکی لارستان مطرح نشده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت در حضور معاون آموزشی وزیر و هیات همراه:هیچگاه خواهان داشتن تجهیزات و خدمات خاص درمانی مشابه گراش نبوده ایم

مسعود شجاعی مدیرعامل مجمع خیرین سلامت لارستان در نشست معاون آموزشی وزارت بهداشت و هیات همراه با خیران سلامت لارستان اظهار داشت: خیران در این شهرستان، حوزه بهداشت و درمان را با نگاهی ویژه مینگرند.

از سال ۹۲ که ۱۴ میلیارد کمک خیرین بوده تا سال ۱۴۰۰ این روند بصورت افزایشی ادامه داشته و به عدد ۴۴ میلیارد تومان رسیده که البته در حال حاضر نیز ۱۱ تفاهم نامه جدید با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان امضا شده است.

شجاعی با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان حوزه سیاسی کاری نیست تصریح کرد: منفعت عده ای در این است که در حوزه بهداشت و درمان بین لار و گراش اختلاف افکنند حال آنکه در خیران و بدنه مردم اینچنین نیست.

وی خاطرنشان کرد: هیچگاه خواهان داشتن تجهیزات و خدمات خاص درمانی مشابه گراش نبوده ایم و انتظار داریم در گراش نیز به دنبال تجهیزات و خدمات خاص لارستان نباشند و بتوانیم هردو از این ظرفیت ها استفاده کنیم منتها حق و انصاف در این خصوص رعایت شود.

شجاعی با اشاره به ماجرای دستگاه رادیوتراپی مرکز درمان تخصصی سرطان امام حسن مجتبی ع (صالح پور) گفت: ما به دنبال دستگاه مشابه که در نزدیکی ما وجود دارد نیستیم اما دستگاه جدیدی که معرفی و پیشنهاد شده را کمک کنید تهیه شود.

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت بیان کرد: برای ما و گراش بسیار مطلوب تر است که خدمتی را در این دو شهرستان بگیریم نه اینکه از جاده مرگ عبور کرده تا به مرکز استان مراجعه کنیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت خبرداد: نام لارستان در دفترچه کنکور امسال برای رشته پزشکی

دکتر باقری فرد در جلسه هیئت رییسه دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت :  به زودی شاهد امضای تفاهم نامه های لازم بین دانشکده های علوم پزشکی لارستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواهیم بود و از مهرماه سال جاری برای این دانشکده جذب دانشجوی پزشکی را خواهیم داشت .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.