سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

افتتاح برج علم و فناوری لارستان با حضور معاون علمی رییس جمهور

توسط دهقانی فیروز آبادی معاون علمی رییس جمهور برج علم و فن آوری لارستان افتتاح شد.

به گزارش پسین جنوب ، همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان فارس ، طی آبینی  با حضور دهقانی فیروز آبادی معاون علمی ، فن آوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان کشور ، علاءالدین بروجردی از نمایندگان سابق مجلس ، حبیب شریف رییس بنیاد نخبگان فارس ، امین رضا ذوالقدر رییس پارک علم و فناوری فارس ، حسین زاده نماینده شهرستان های لارستان ، خنج ، گراش ، اوز و جویم ، دهقان فرماندار ویژه لارستان ، موسوی خرم امام جمعه لار ، روسا و هیات علمی دانشگاه های لارستان ، برج علم و فناوری لارستان افتتاح شد .

پس از افتتاح این طرح معاون علمی رییس جمهور در جمع خبرنگاران گفت : قبل از هر چیزی من حامل پیام رییس جمهور به مردم لارستان بزرگ هستم . امروز افتتاح برج علم و فناوری لارستان را داشتیم که این موضوع یک دستاورد بزرگ در شهرستان های کشور است . هم از نظر سازه ای که امروز افتتاح شده و هم از نظر فرهنگی که منجر به این اتفاق شده که کمتر جایی چنین چیزی می بینیم . با توجه به ویژگی های شاخص ، خاص و استثنایی که لارستان بزرگ دارد ، مخصوصا با داشتن تجار موفق خارج از کشور این فرصت وجود دارد که این برج علم و فناوری علاوه بر حمایت از شرکت های دانش بنیان ، تبدیل به هاب صادرات محصولات دانش بنیان به خارج از کشور شود .

ایشان در بحث حمایت دولت از این مرکز گفت : معاون علمی ریاست جمهوری در بخش ساخت کمک هزینه ای را پرداخت کرده است . بعدا شرکت هایی که در این مرکز مستقر خواهند شد در بحث مالی و حضور در برنامه های خارج از کشور و برگزاری دوره های آموزشی از آن ها حمایت خواهد شد . هم چنین امید است در این مرکز صندوق  حمایت از پژوهش و فن آوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان راه اندازی گردد .

دهقانی فیروز آبادی افزود : قانون جهش تولید از شرکت های فن آور حمایت خوبی کرده است . شرکت های دانش بنیان نوپا که در آمدی کمتر از پنج میلیارد تومان داشته و کمتر از 10 نفر نیروی متخصص دارند به مدت پنج سال از پرداخت مالیات معاف خواهند بود .

گفتنی است برج علم و فن آوری لارستان با زیر بنای 3600 متر مربع  به همت خیری ناشناس و توسط بنیاد نیک اندیشان هاشمی لارستان ساخته شده است .

این بنا شامل سالن کنفرانس ، سالن نمایشگاهی و مهمان سراست که 30 شرکت دانش بنیان می توانند در آن مستقر شوند .

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.