يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

لارستان اولین شهرستانی که دارای هنرستان هنرهای زیبا می شود

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد لارستان در نشست خبری خودبا خبرنگاران  از سه رویداد فرهنگی ، جایزه ادبی روئینا ، جشنواره موسیقی لاد و اخذ مجوز هنرستان هنرهای زیبا برای لارستان خبر داد .

به گزارش پسین جنوب ، موحدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد لارستان در محل اداره فرهنگ ارشاد اسلامی لارستان با خبرنگاران به گفتگو نشست .

ایشان در ابتدای سخنانش گفت : در این نشست قرار نیست گزارشی از برنامه های گذشته خود ارایه کند بلکه می خواهد از برنامه هایی که قرار است در آینده اجرا شود خبر دهد .

موحدی در ادامه از جایزه ادبی روئینا شاعر آیینی لارستانی خبر داد و گفت : این رویداد با هدف گرامی داشت یاد مفاخر لارستان  در اوایل تیرماه و در سال های آینده در خردادماه در زادروز شادروان استاد خلیل رویینا برگزار خواهد شد .

این رویداد شامل بخش های اشعار کلاسیک ، ترانه و آیینی است به شرطی که  آثارارسالی در جشنواره های دیگر ارایه نشده باشد .

در راستای جایزه ادبی رویینا در طول سال از مفاخر و اندیشمندان لارستان که در حوزه های مختلف  همچون فرهنگ ، هنر و رسانه فعالیت داشته اند تجلیل خواهد شد .

دومین رویداد فرهنگی که رییس اداره ارشاد لارستان از آن نام برد جشنواره موسیقی لاد بود که از 8 تیر ماه یعنی از عید قربان تا عید غدیر با حضور شهرستان های لارستان ، خنج ، گراش ، اوز ، جویم ، بستک و لامرد برگزار خواد شد .

این جشنواره  شامل بخش های تک نوازی ، آواز ، سنتی و پاپ است. پس از این جشنواره ، برنامه گروه نوازی نیز برگزار خواهد شد. در جشنواره موسیقی لاد  بخش کودک نیز وجود خواهد داشت که  به صورت غیر رقابتی و در کنار خانواده ها برگزار خواهد شد . در این جشنواره امتیاز ویژه ای برای موسیقی محلی با اشعار محلی در نظر گرفته شده است.و همچنین از یکی از مفاخر موسیقی لارستان نیز تجلیل خواهد شد . داوری این جشنواره به عهده داوران بومی منطقه جنوب خواهد بود .

رویداد سوم فرهنگی که موحدی از آن نام برد  اخذ مجوز هنرستان هنرهای زیبا برای لارستان بود که گفت : تعداد این هنرستان ها در کل کشور زیر 40 تا است که فقط به مراکز استان ها تعلق می گیرد . ولی با پیگیری های انجام شده مجوز تاسیس هنرستان هنرهای زیبا ویژه دختران برای لارستان اخذ شده است . این هنرستان زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با نظارت آموزش و پرورش به فعالیت خواهد پرداخت .

در این هنرستان هفت رشته هنری شامل موسیقی ، نمایش ، سینما ، هنرهای دیجیتال یا پویا نمایی ، صنایع دستی ، نقاشی و گرافیک  ارایه می گردد که در سال اول با توجه به تقاضا و پیش ثبت نامی که انجام خواهد شد  دو تا سه رشته ارایه می شود  

تعداد هنرجویان هر کلاس زیر بیست نفر خواهد بود که در صورت افزایش متقاضیان آزمون برگزار خواهد شد این مدرسه دولتی بوده و ثبت نام در آن  بدون پرداخت هزینه و شهریه خواهد بود .

ایشان از متخصصین رشته های مختلف هنری درخواست کرد برای تدریس در این آموزشگاه کارنامه هنری خود را ارایه نمایند.

بالاترین مقام فرهنگی لارستان در پایان از بهسازی سیستم نور و صوتی سالن های وحدت ،  جمالی و پلاتو علیشیری خبرداد

در ادامه خبرنگاران درخواست ها ، دغدغه ها و  پیشنهادات خود را بیان نمودند . از جمله در خواست های مطرح شده موارد زیر بود :

  • پیشنهاد برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاری با هدف تربیت افراد علاقمند به حوزه رسانه
  • حمایت اداره ارشاد از خبرنگاران و رسانه های مجاز شهرستان
  • جلوگیری از فعالیت کانال های زرد خبری غیر مجاز که با اهداف تجاری ایجاد شده اند .

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.