يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

پیگیری‌ مشکلات ایرانیان مقیم حوزه خلیج فارس توسط نماینده

حسین‌زاده: دولت با افزایش تعاملات زمینه سرمایه‌گذاری ایرانیان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ را فراهم آورد

به گزارش پسین جنوب به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، برخوردهای نامتعارف و بعضاً غیرقانونی برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس با ایرانیان مقیم آن کشورها یکی از موضوعات مهم و جنجال‌ برانگیز در سال‌های گذشته بوده است.

حسین‌زاده نماینده مردم جنوب فارس در مجلس، بنابر مسئولیتی که دارد و درخواست‌های متعددی که مردم از وی داشتند، در دولت گذشته و در دولت کنونی طی نامه‌نگاری با وزارت امور خارجه و دیدار با آقایان ظریف و امیرعبداللهیان پیگیر این موضوع شد.

هرچند این اتفاق بیشتر مربوط به کشورهای امارات، کویت و بحرین بود، اما وی از وزارت امور خارجه خواست تا نسبت به کشور قطر نیز پیگیری شود.

بدین منظور حسین‌زاده در دیداری که در روز چهارم اسفند ۱۳۹۹ با دکتر ظریف وزیر وقت امور خارجه داشت، بیان کرد: «باتوجه به درخواست تعداد زیادی از مردم حوزه انتخابیه مبنی بر توجه دولت و وزارت امور خارجه به مشکلات آنان، درخواست دارم ترتیبی اتخاذ شود تا حفظ حقوق و حمایت از ایرانیان خارج از کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.»

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی یک سال بعد و در دیداری نیز که در روز پنجم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان داشت، مجدد پیگیر این موضوع شد و در نامه‌ای خطاب به وی عنوان کرد: «متاسفانه برخی کشورها جایگاه شهروندان ایرانی را ارج ننهاده و در سال‌های اخیر مبادرت به اخراج شهروندان ایرانی کرده‌اند. این اتفاق موجب از بین رفتن سرمایه‌های عظیم مادی و بیکاری تعداد قابل توجهی از اتباع ایرانی شده و احساس ناامنی شدیدی نیز به ایرانیان عزیز دست داده است.»

پنج روز بعد سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه پاسخ داد: «براساس بررسی‌های به عمل آمده هیچ مورد اخراج بدون دلیل هم‌وطنان مقیم در سال‌های اخیر از سوی دولت قطر وجود نداشته و یا به این نمایندگی گزارش نشده است. البته تعداد انگشت‌شمار اخراج ایرانیان مقیم وجود داشته که همگی به دلایل قانونی و ارتکاب جرایم بوده است.»

حسین‌زاده ضمن تشکر از دولت قطر و وزارت امور خارجه کشورمان گفت: روابط دو کشور ایران و قطر در سطح خوبی قرار دارد و افزایش همکاری‌های دو کشور به نفع مردم به خصوص اهالی حوزه انتخابیه خواهد بود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با افزایش تعاملات دو کشور در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، زمینه سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی اقتصادی ایرانیان به وجود آید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.