يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

امام جمعه بیرم : در حق لارستان بزرگ اجحاف شده است

همایش بزرگ گرامیداشت 28 خرداد روز " ایمان و امید"سالروز انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم که سید ابراهیم رئیسی به عنوان ریاست جمهوری انتخاب شد و دولت انقلابی و مردمی تشکیل گردید، با حضور داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، ائمه جمعه و جماعات، اعضا شورای تامین، مسئولین، بخشداران، شهرداران، شوراها، دهیاران و معتمدین در تالار شهید سیروس نوبخت لارستان برگزار شد.

در دولت سیزدهم، افزون بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه در لارستان هزینه و کار شده است

به گزارش پسین جنوب به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، در این همایش فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت: خدا را شکر در دولت سیزدهم موفقیت‌های زیادی در فضاهای بین‌المللی، ملی، استانی و شهرستانی به‌وجود آمده است.

داریوش دهقان در ادامه ضمن تقدیر از ائمه محترم جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان که در تمامی عرصه ها یاریگر دولت بودند، بیان داشت: اکنون که مدت 18 ماه از حضور بنده در سمت فرماندار شهرستان لارستان می‌گذرد با حمایت‌های همه جانبه مردم عزیز موفقیت‌هایی را در زمینه‌های مختلف توانستیم کسب کنیم.

داریوش دهقان تصریح کرد: در همین مدت کوتاه دو ساله‌ای که از دولت سیزدهم می‌گذرد بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه در شهرستان جذب، هزینه و کار شده است و امسال بیش از هزار میلیارد تومان دیگر نیز مصوبه جدید غیر از پروژه‌هایی که افتتاح خواهیم کرد، داریم.

دهقان با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ لارستان ۸۵ میلیارد تومان مصوب شده بود که تخصیص آن شاید حدود ۵۰ میلیارد اتفاق بیافتد، اما با پیگیری هایی که در استان و تهران صورت گرفت افزون بر ۱600 میلیاردتومان جذب منابع بدون در نظر گرفتن کمک های خیرین داشته ایم، افزود: از بودجه هایی که جذب شده سهم اداره کل راه و شهرسازی 316 میلیارد تومان بوده که البته حدود ۶۰۰ میلیارد تومان نیز در مرحله مناقصه داریم و از طرفی ۸۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت محور لار جهرم و لار بندرعباس هزینه شد.

وی با اذعان به اینکه در بحث نوسازی مدارس لارستان بالغ بر ۹8.5 میلیارد تومان، اداره منابع طبیعی ۳8.5 میلیارد تومان، اداره آبفا 51 میلیارد تومان، اداره گاز 718 میلیارد تومان ، علوم پزشکی بدون کمک خیرین 234 میلیارد تومان، شرکت توزیع برق 38.5 میلیارد تومان سهم داشته اند، ادامه داد: شرکت برق منطقه ای 60.8 میلیارد تومان، بنیاد مسکن 58 میلیارد تومان، مخابرات 37.6 میلیارد تومان، ورزش و جوانان 18.6 میلیارد تومان، جهاد کشاورزی ۱7 میلیارد تومان ، هلال احمر ۱1 میلیارد تومان، شرکت شهرک های صنعتی لارستان 10.5 میلیارد تومان و برج علم وفناوری 7 میلیارد تومان بودجه جذب شده است.

او همچنین تاکید کرد: کمک به آسیب دیدگان سیل بخش بیرم 29.5 میلیارد تومان شامل اقلام معیشتی، بلاعوض و دام سبک بوده و 77 میلیارد تومان تسهیلات به آنها ارائه شده است.

نماینده عالی دولت در لارستان با بیان اینکه یکی از اتفاقات مهمی که در حوزه هلال احمر لارستان رخ داده با پیگیری هایی که صورت داده ایم مصوب شد درآمدهایی که توسط هلال احمر لارستان وصول می‌شود در خود شهرستان هزینه شود، خاطر نشان کرد: اقدام مهم دیگر حوزه هلال احمر لارستان این بود با کسب امتیاز فروش زمین در اختیار هلال احمر لارستان درآمد آن را برای تکمیل ساختمان نیمه تمامی که در هلال احمر شهرجدید وجود دارد هزینه شود.

فرماندار ویژه لارستان از جذب مبلغ یک میلیارد تومان نیز برای ساخت سونا و جکوزی استخر هلال احمر خبر داد و عنوان کرد: در مجموع برنامه های خوبی برای لارستان در حوزه هلال احمر اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: لارستان تنها شهرستان در کشور است که مجوز اولیه اتاق بازرگانی را گرفته است و در حال حاضر در حال فراهم کردن مقدمات آن است.

دهقان در ادامه سخنانش با بیان اینکه در این مدت همچنین کارگو( صنعت بار هوایی) و پروازهای لارستان، نجف، لارستان مسقط، باجه ارزی بانک ملی در فرودگاه بین المللی لارستان راه اندازی و پروازهای خارجی به کشورهای کویت، قطر و دبی افزایش یافته است، افزود: امسال به حول و قوه الهی پیگیر شروع عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی، پست برق 400 کیلو ولت شهرستان، راه اندازی کلینیک قلب و عروق و آنژیوگرافی و غیره خواهیم بود.

استقامت و تبعیت از ولی‌امر خدا دلیل پیروزی مردم است

در ادامه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اذعان به اینکه جریان سلبریتی، زیاده‌خواه و پُررو که در جریان فرهنگی کشور بدنبال فضاحت‌افزایی است با دقت، تأمل و سیاست‌ورزی و عمل به احکام دینی جمع می‌شود، گفت: لارستان به عنوان یک پایگاه دین شناخته می‌شود، مدیران به امام جمعه، سپاه، فرماندار و غیره کمک کنند و با ید واحده نگذارید فضاحت‌های اخلاقی و ناهنجاری بی‌حجابی در لارستان رخ دهد.

سردار سعید کوشکی با بیان اینکه در دولت قبلی، فرمان ولایت امر را به شکل عملی، نمی‌خواهم متهم کنم در همه شاخصه‌ها ولی مثل رئیس جمهور امروز ما اهمیت نمی‌ داد، اظهار داشت: ۴۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، چرا در این ۴۵ سال علی‌رغم همه این فشارها و دشمنی‌ها این مردم پیروز شدند.

وی با اشاره به اینکه امامین انقلاب با این مردم توانستند سخت‌ترین شرایط کشور را اداره و هدایت کنند، افزود: استقامت و تبعیت مردم از ولی‌امر خدا دلیل پیروزی مردم است.

این مسئول با اذعان به اینکه دشمن در همه عملیات‌هایش حتی در تحریم‌ها نشان از پیروزی نمی‌بیند، با طرح این سوال که؛ آیا دولت قبل مطرح نکرد که خزانه خالی است؟!، تصریح کرد: این دولت چکار کرده است که علیرغم این تحریم‌ها این دولت توانسته بالای یک‌میلیون‌و ۶۰۰ هزار بشکه نفت صادر کند.

 مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه کشوری که شبیه ایران ۱۵ کشور همسایه داشته باشد، در دنیا نیست و با این وضعیت این کشور قابل تحریم نیست، خاطر نشان کرد: خودتحریمی که در دولت قبل ایجاد شده بود و متصور بودند که کل دنیا یعنی غرب، ارتباط با مردم قطع، در استان‌ها و شهرها عدم حضور داشتند.

وی با اذعان به اینکه با عملکرد دولت رئیسی در بیرون و داخل مرزها امید ایجاد می‌شود، ادامه داد: مشکلات اقتصادی و فرهنگی وجود دارد اما شاخصه‌های امید نظیر قدرت و توانمند نظام اسلامی به همت نیروهای مسلح مایه افتخار و سربلندی است بطوری که همان‌هایی که شعار کشاندن جنگ به خیابان‌های ایران بودند، امروز یکی یکی به جرگه جریان مقاومت برمی‌گردند.

سردار کوشکی با بیان اینکه بازگشت عربستان و مصر فقط بازگشت به سمت ایران نیست بلکه بازگشت امید به دل‌ آنها و ناامیدی نسبت به دشمنان است، افزود: نظام اسلامی به فضل الهی با قدرت پیش می‌رود و مشکلات اقتصادی و مسائل فرهنگی حل می‌شود به شرطی که ما جهادی عمل کنیم و با تمام توان در میدان قرار بگیریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه مدیران دولت کنونی در مقایسه با دولت‌های قبلی برای رفاه و آسایش ملت سرآمد هستند، عنوان کرد: در عرصه نظامی کسی چالشی صحبت نمی‌کنند و همه با منطق همکاری بحث می کنند و امروز تسلیحات ایرانی به ۶۰ کشور صادر می‌شود و ابرقدرت‌هایی مانند چین و روسیه به طور رسمی از ایران پهپاد خریداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دانش‌بنیان‌ها قابل تحسین است و پیچیده‌ترین تجهیزات در حال تولید است، گفت: در روزگاری از غنی‌سازی ۳٫۵ درصد ایران وحشت داشتند بعداَ قدرت نظام آنها را بجایی رساند که ۲۰ درصد را قبول کردند اما امروز ایران به غنی‌سازی ۶۰ درصد رسیده و الان تمام تلاش آمریکایی‌ها این است که ایران را در ۹۰ درصد متوقف کنند.

سردار کوشکی با ابراز تأسف از افق دید کوتاه برخی سیاسیون و غیرسیاسی و هنرمند، تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا، هدایت حضرت آقا و عملکرد جهادی دولت، دشمن امروز در به در دنبال مذاکره است در حالی که در دوره قبل ما دنبال مذاکره بودیم.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تأکید کرد: مسئولان مردم را درک کنند و برخورد با روی خوش با آنان داشته باشند.

در حق لارستان بزرگ اجحاف شده است !

سپس امام جمعه بیرم هم با اشاره به اینکه در حق لارستان بزرگ اجحاف شده است، گفت: لارستان بایستی جایگاه و شأن بالاتر خود در بین مناطق پیدا کند و این را عده‌ای نمی‌خواهند ببینند.

 حجت‌الاسلام حسین‌زاده با بیان اینکه دو جریان انحرافی در دوران آخر‌الزمان اتفاق می‌افتد که یکی جریان انتظار و دیگری ابتذال است، اظهار کرد: همه ما انتظار مولا را می کشیم اما جریان ابتذال ضد جریان انتظار یعنی انحراف است.

وی با اشاره به اینکه جریان ابتذال نظیر نفاق، دورویی، تهمت و افترا را بعضی مواقع خودمان به وجود می‌آوریم، افزود: اگر خودمان را در فرهنگ انتظار وفق دادیم، باید توقع ظهور داشته باشیم.

امام جمعه بیرم با استناد به مصادیق دینی و قرآنی با بیان اینکه هرجا ولی را می‌زنند، قرآن را تفسیر نابجا می‌کنند، تهمت و افترا وجود دارد، جلسه را ترک کنید و بروید تا بدانند راه شما راه ولی است، تصریح کرد: در حالی که حق را می‌دانیم، سکوت اختیار کرده و نشسته ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه از طرف مردم غیور، با معرفت و نجیب بیرم از شما عزیزان و مدیران و فرماندار و معاونین تقدیر و تشکر می‌کنم، خاطر نشان کرد: ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد و تاکنون خدمتی به این وسعت که مسئولان در روز جمعه اخیر انجام دادند، نداشته‌ایم.

وی واقعه سیل را فراموش نمی‌کنیم چرا که شما مسئولین جوابگوی مردم بودید، ادامه داد: عده‌ای نمی‌خواهند دستاوردهای نظام و مسئولین را ببینند که بایستی با آنها با ایمان، جهاد تبیین مقابله کنیم که همین میز خدمت توسط مسئولان یکی از این اقدامات است.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده با اشاره به اینکه در حق لارستان بزرگ اجحاف شده است، اضافه کرد: لارستان بایستی جایگاه و شأن بالاتر خود در بین مناطق پیدا کند و این را عده‌ای نمی‌خواهند ببینند.

امام جمعه بیرم با اذعان به اینکه برای دستیابی به پیشرفت باید همه جوانب و عرصه‌ها در همه مناطق ببینیم، ادامه داد: همانگونه که تقاضا داریم منطقه محروم بیرم دیده و توجه شود، مردم لارستان هم همین انتظار را دارند و بایستی لارستان بزرگ به جایگاه خودش برگردد که این مهم با وحدت، اتحاد، یکدلی و همت مردم و مسئولین اتفاق خواهد افتاد.

پیش از این نیز احمد علمدار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان نیز مطالبی را در خصوص عملکرد دولت سیزدهم بیان کرد.

پخش کلیپ هایی از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص دولت سیزدهم، عملکرد دولت آیت الله رئیسی و همچنین عملکرد 18 ماهه فرمانداری و دستگاه های اجرایی شهرستان از دیگر برنامه های این همایش بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.