يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

برج علم و فن آوری لارستان تبدیل به مرکز تعاملات بین المللی می گردد

قناعت پور مدیر مرکز علم و فن آوری لارستان در حاشیه بازدید جمعی از فعالان اجتماعی لارستان  از دو طرح در حال اجرای بنیاد نیک اندیشان هاشمی یعنی برج علم و فن آوری و زورخانه قمر بنی هاشم (ع) گفت : برج علم و فن آوری لارستان تبدیل به مرکز تعاملات بین المللی می گردد .

به گزارش پسین جنوب قناعت پیشه در سخنانی گفت :

مجموعه رشد و فن آوری لارستان از سال 93 مجوز گرفته و مشغول فعالیت است و از جمله مراکز اقماری پارک علم و فن آوری فارس است .

ایشان افزود : از سال 93 با حداقل ها شروع کردیم . اما لارستان با ظرفیتی که داشت شأنش این نبود که با حداقل ها ادامه دهیم . قطعا خیر و برکت وجود خیرین  خیلی توانست کمک کند تا این گام هایی که برداشته شده با قدرت بیشتر تقویت شده و ادامه یابد .

مدیر مرکز علم و فن آوری لارستان همچنین گفت : ما دو چشم انداز برای مرکز رشد تعریف کرده ایم : اول این که منطقه به قطب فن آوری جنوب استان فارس تبدیل شود . دوم تبدیل به کریدور صادرات محصولات دانش بنیان .

برای تحقق هدف اول با توجه به شرایط کشور ما نیاز به کمک و مشارکت خیرین داشتیم . تنها مجموعه ای که ندای ما را لبیک گفت بنیاد نیک اندیشان هاشمی بود که خود نشان دهنده ی نگرش علمی ، درست و زمان شناسی این مجموعه است . که انصافا تاکنون سنگ تمام گذاشته اند . امروز به جایی رسیده ایم که از مرکز علم و فن آوری یک پله بالاتر آمده ایم و ساختمان شده برج علم و فن آوری . برج علم و فن آوری همه جا وجود ندارد . در  تعداد محدودی از شهرستان ها وجود دارد ، حتی در شیراز هم در حال ساخت است که هنوز آماده نیست . وقتی اینجا افتتاح گردد . اولین برج علم و فن آوری در فارس خواهد بود . از برکت کار خیران ، فارس تنها استانی خواهد بود که دو برج علم و فن آوری دارد. این مجموعه می تواند به شهرستان های جنوب فارس خدمات رسانی کند . و در حال پیگیری هستیم که این مرکز تبدیل به مرکز تعاملات بیین المللی گردد

اهداف  تشکیل و خدمات مراکز علم و فن آوری :

در واقع مراکز رشد و پارک های علم و فن آوری برای کمک به اشتغال زایی در ایران ایجاد شده اند. یعنی مساله اصلی مراکز رشد و فن آوری در کنار آموزش و پژوهش مساله اشتغال است . یعنی همان جوان هایی که در دانشگاه ها در حال تحصیل بوده و ایده های نو دارند برای این که بتوانند این ایده ها را وارد بازار کنند ، در مراکز رشد و فن آوری مستقر شده و یک سری حمایت ها از آن ها می شود تا بتوانند کسب و کارشان را راه بیندازند . مثلا دفتر کار با قیمت ارزان، یا وام های اشتعال زایی با بهره های کم در اختیارشان قرار می گیرد . آن ها می توانند محصولاتشان را در نمایشگاه ها با حداقل هزینه ارایه نمایند. حتی اگر خودشان در نمایشگاهی شرکت کنند که مورد تایید ما باشد ، این امکان برای ما وجود دارد که بخشی از هزینه ها را به آن ها برگردانیم . خیلی از نمایشگاه ها هم خود مرکز رشد برگزار می کند که شرکت ها می توانند رایگان محصولاتشان را به نمایش بگذارند . حتی معافیت های مالیاتی نیز برای آن ها در نظر گرفته می شود . تمام چیزهایی که بیان شد در لار تجربه و اجرایی شده است . مثلا شرکتی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی در امارات 27 میلیون تومان هزینه داشت . چون شرکت دانش بنیان بود 20 میلیون تومان آن را معاونت فن آوری کمک کرد . ما هم چهار میلیون تومان از طریق خیر به او کمک کردیم . این شرکت عملا با سه میلیون تومان در نمایشگاه بین المللی شرکت کرد و محصولاتش را به نمایش گذاشت . مساله اصلی ما کمک به اشتغال نو ، دانش بنیان و کمک به توسعه فن آوری است

در پایان قناعت پور از افتتاح برج علم و فن آوری لارستان با در صورت امکان با حضور معاون اول رییس جمهور ومقامات استانی در آینده نزدیک خبر داد .

 گفتنی است این مجموعه با بیش از 300 متر زیر بنا  شامل ، سالن همایش  ، فضای نمایشگاهی در زیر زمین ساختمان . دو سوییت مجزابا دو اتاق در هر سوییت برای استراحت مهمانان ،  سالن برگزاری دوره های آموزشی و 30 اتاق برای استقرار شرکت ها که با اجاره بسیار پایین در اختیارشان قرار می گیرد.

در ادامه برنامه فعالان اجتماعی لار از زورخانه قمر بنی هاشم (ع) که دربین دو شهر جدید و قدیم لار در حال ساخت است بازدید نمودند .

زورخانه قمر بنی هاشم (ع) داری دو فاز است فاز اول ساختمان  زورخانه است که توسط بنیاد نیک اندیشان هاشمی ساخته شده و فضای سبز وردی که توسط شهرداری انجام می شود . این بنا بر اساس معیار ها و اعداد متبرک دینی و معنوی ساخته شده است . مثلا گود زورخانه به نیت شهدای کربلا 72 سانتیمتر است . دارای 8 ستون به نام امام هشتم است . در دور تا دور سقف زورخانه شعر علی ای همای رحمت نوشته خواهد شد. دریچه ها و سیستم هواساز ساخته شده بر اساس معماری ایرانی اسلامی است و هوا به صورت یکسان در کل مجموعه جریان می باد .از دیگر بخش های زورخانه موتور خانه ، رختکن ، سرویس بهداشتی و حمام ، دفتر مدیریت است که تمام استانداردهای لازم در آن لحاظ شده و از صفر تا صد آن از طراحی و اجرا در لارستان انجام شده است .

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.