يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

دانشجویان لارستانی در کلاس های درس حاضر شدند

دانشجویان ورودی سال تحصیلی جدید مجتمع آموزش عالی لارستان روز دوشنبه با بدرقه و استقبال گرم از سوی رئیس ، کارکنان و اعضای هیات علمی این مجتمع بر سر کلاس های درس حاضر شدند.

به گزارش پسین جنوب به نقل از ایرنا، معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی مجتمع آموزش عالی لارستان با تبریک به دانشجویان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ، گفت: بر اساس دستورالعمل های وزارت علوم و بیش از ۲ سال دوری دانشجویان از حضور در دانشگاه ها به دلیل ورود ویروس کرونا ، شروع سال تحصیلی جدید برای دانشجویان حال و هوای خاصی دارد.

مهدی نوروزی اظهار داشت: یکی از راهبردها و رویکردهای مهم این مجتمع و همچنین تاکید وزارت علوم علاوه بر تامین نیازهای آموزشی ، علمی و پژوهشی رسیدگی به ضرورت های رفاهی دانشجویان هم با جدیت مد نظر خواهد بود.

وی شمار دانشجویان جدید مجتمع آموزش عالی لارستان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را نیز حدود ۱۳۰ نفر و در ۶ کد رشته تحصیلی عنوان کرد.

این مسوول  گفت: این رشته ها شامل برق، مکانیک، کامپیوتر، مهندسی شیمی، صنایع و شهرسازی در مقطع کارشناسی هستند.

نوروزی عنوان کرد: از مهم ترین اقدامات صورت گرفته این مجتمع راه اندازی خوابگاه های دانشجویی برای دانشجویان پسر در فاصله نزدیک به دانشگاه و با ظرفیت سه برابری نسبت به سالهای قبل بوده است تا با این کار دغدغه آنها با توجه به هزینه های سنگین اجاره خانه در شهرستان مرتفع شود.

نوروزی افزود: تجهیز و آماده سازی خوابگاه دخترانه کوثر و پسرانه غدیر، عقد قرارداد با پیمانکار تغذیه و آماده سازی سلف، رایزنی با باشگاه های ورزشی مختلف برای استفاده دانشجویان، برگزاری آیین استقبال از دانشجویان و تور دانشگاه گردی برای آشنایی دانشجویان جدید الورود، برگزاری نشست توجیهی با والدین دانشجویان در راستای آشنایی با دانشگاه و شنیدن دغدغه های آنان در حوزه های مختلف از دیگر اقدامات صورت گرفته این مجتمع بوده است.

وی ادامه داد: مجتمع آموزش عالی لارستان هم اکنون دارای ۶ رشته با گرایش مهندسی و ۱۳ عضو هیات علمی و نخبه است که قرار است در سال تحصیلی جدید چهار عضو دیگر به این تعداد اعضای هیات علمی اضافه شود.

علی طاهری رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان هم با تبریک سال تحصیلی امسال به ورودی های جدید نیز گفت: دانشجوی امروز باید خود  را با مسیر تازه و رو به رشد مراکز علمی و دانشگاهی درعصر مهم دیجیتال وارتباطات تطبیق دهد.

وی گفت:توسعه فعالیت های فناورانه برای خلق و پرورش ایده های مختلف و همچنین حمایت از طرح های نو و توسعه کسب و کارهای جدید ضرورتی غیرقابل انکار در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشوربویژه منطقه لارستان است.

طاهری ابراز داشت: توسعه این گونه فعالیت های خلاقانه و ایده های نو در شهرستان لارستان به عنوان یکی از قطب های مهم مراکز رشد و فناورانه با توجه به وجود زیرساخت ها و ظرفیت های موجود آن، ضروری است.

وی بیان کرد: جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی و مستعد زیادی اکنون در شهرستان لارستان علاقه مند هستند که در این مرکز ایده های خود را تا مرحله اجرا و تولید محصول پیش ببرند و مجتمع آموزش عالی لارستان نیز از دادن هرگونه حمایت ها و مشوق های لازم دریغ نخواهد کرد.

هم اینک ۱۰شرکت فناور و دانش بنیان در حوزه های فناوری زیستی، نانو فناوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، برق و مکانیک و تجهیزات پیشرفته حوزه نفت و گاز درلارستان فعال است که خود زمینه ای برای شکوفایی و توسعه همه جانبه شهرستان محسوب می شود.

طاهری ضرورت پیوند دانشگاه با صنعت و سایر حوزه های علمی و حتی اجرایی را یادآور شد و گفت: توجه به راه اندازی و ایجاد بیش از ۳۰ آزمایشگاه و ظرفیت بالای تجهیزات آزمایشگاهی آماده همکاری، ارتباط و پذیرش درخواست ها از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف هستیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.