يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

رونمایی از 4 کتاب اثر نویسندگان لارستانی

طی آیینی از 4 کتاب نویسندگان لارستانی رونمایی شد .

به گزارش پسین جنوب طی آیینی روز چهارشنبه 18 اسفند در سالن پلاتو مجتمع قرآنی فرهنگی و هنری علیشیری شهر لار با حضور موحدی رییس ارشاد معتمدیان معاون مدیر کل و مدیر اداره کتابخانه های عمومی ، قناعت پور رییس  مرکز رشد و فناوری لارستان ، خانم یادگار فرد عضو شورای شورای شهر لار ، خانم باقریه مشاور امور بانوان فرمانداری لارستان و جمعی از هنرمندان ، شاعران و نویسندگان لارستانی از 4 کتاب نویسندگان لارستانی رونمایی شد .

در آغاز مراسم رییس اداره فرهنگ و ارشاد لارستان گفت : کتاب ابزاری است برای رشد فکری و پیشرفت هر جامعه و زبان گویای بشریت که باعث می شود ناگفته هایی از پیشرفت و توسعه فرهنگی برای ما به ارمغان بیاورد روح یک جامعه توسط یک کتاب تعالی پیدا می کند . کتاب علاوه بر اعتلای فرهنگی باعث سلامتی و نشاط جسم می شود که یکی از ارزشمندترین اهداف کتابخوانی است و مسلما کسی که کتاب می نویسد و یا کتاب می خواند مهارت اندیشه ورزی ، گفتاری و روابط عمومی اش افزایش خواهد یافت .

ایشان ادامه داد : یکی از سیاست های اساسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشویق و راهنمایی کسانی است که در این حوزه فعالیت داشته باشند بر همین اساس ما سعی کردیم کسانی را که در این زمینه فعال هستند شناسایی شده و درقدم دوم معرفی این افراد به جامعه است

موحدی خطاب به نویسندگان گفت : کتاب هایی بیشتر طرفدار دارد که مشکلات و آسیب های جامعه را بیان نموده پس شما از دید هنرمندانه خود به آسیب های اجتماعی بپردازید و کمک کنید به حل این مشکلات  . همچنین بعد از چا پ کتاب ، نویسندگان اجازه دهند که کتاب مورد نظر توسط کارشناسان نقد شود تا موجب ارتقا و پیشرفت و اعتلای کار آن ها گردد .

سخنران دوم مراسم معتمدیان طی سخنانی گفت : رونمایی از کتاب یک برنامه ارزشمندی است و زمینه ای را ایجاد می کند تا اطلاعاتی را در مورد کتابی به دست آوریم که در آینده قرار است مورد استفاده قرار گیرد اما این واقعه تلخ را هم باید بدانیم اثری که یک نویسنده تولید کرده و دغدغه ای که او دارد فقط خودش دارد متاسفانه جامعه ندارد نویسندگان تلاش دارند اگر نقصانی در جامعه دیدند دست به قلم برده  به این امید که جامعه آن را مطالعه نموده و این مشکل برطرف شود . اما متاسفانه جامعه کتابنخوان پاداش مناسبی به نویسندگان کتاب ها نمی دهند .

ایشان افزود :  سرانه مطالعه کتاب بسیار پایین است چرا باید یک نویسنده کتاب را نوشته سپس دربه در به دنبال خواننده باشد . جامعه کتابخوان جامعه ای است که نویسنده را می سازد . بسیاری از نویسندگان پس از چاپ اولین اثرشان با وجود این که اثر خوبی است به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه کار نیستند. مگر این که آنقدر اثر مهم باشد که انتشاراتی ها خود برای انتشار آن سرمایه گذاری کنند . چرا باید کتاب ها را شهرداری یا اداره قند و شکر بخرد ؟ آن ها متولی این امر نیستند و نمی دانند با آن چه کار کنند آن را در انبار نگه داری کرده و در فرصتی آن را به کسانی هدیه می دهند که آن را در خانه ها رها می کنند . کتاب باید مخاطب خودش را پیدا کند زیرا اسم کتاب تقدس دارد  . کسی که می خواهد رزومه ارایه کند یک کتاب در سطح پایین نوشته و ارایه می کند اما اکثر نویسندگان با دغدغه این کار را کرده و تبدیل به کتاب می کنند که باید جامعه قدر آنان را بداند . وقتی می گوییم کتاب بخوانید منظورمان این نیست ، هر کتابی که در دسترستان بود بخوانید . کتاب برای آگاهی است . آگاهی آزادی و امنیت را به همراه می آورد . پس همه ی ما برای آگاهی جامعه باید تلاش کنیم .

در ادامه مراسم کتاب هایی که قرار بود رونمایی شود توسط نویسندگان  آن ها به صورت مختصر برای جمع معرفی شد .

در پایان مراسم پس از رونمایی از چهار کتاب بچه های خوب مدرسه دلشاد نوشته رستم فتوت ، کتاب خیال خیس نوشته عشرت جهاندیده ،   کتاب خالی از ماه نوشته سارا جمال زاده وکتاب کارآگاه راشل از آگارتا نوشته صدف مرزبان از دهکویه ، از نویسندگان این کتاب ها تقدیر به عمل آمد .

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.