يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

رونمایی از مجموعه شعر شاعر جوان دهکویی

طی آیینی از کتاب مجموعه شعر عرفان هوشمند شاعر جوان دهکویی رونمایی شد .

به گزارش پسین جنوب ، در مراسمی با حضور معاون فرمانداری ویژه لارستان ، بخشدار مرکزی ، رییس اداره ارشاد اسلامی لارستان و جمعی از از فرهیختگان دهکویه در سالن بستگان  از کتاب « حرف های جامانده در فنجان اسپرسو » سروده شاعر جوان دهکویه عرفان هوشمند رونمایی شد .

در ابتدای این مراسم رنجبری رییس شورای اسلامی دهکویه ضمن خوش آمد گویی به حضار از برگزار کنندگان این برنامه تشکر نمود .

در ادامه حسن هوشمند پیشینه ای از هنر در دهکویه و لارستان را بیان نمود .

موحدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان سخنران بعدی جلسه بود که گفت : یکی از اهداف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان حمایت از نویسندگان و پدید آورندگان آثار مکتوب است . تلاش ما این است ، کسانی که در عرصه نویسندگی فعال هستند را به جامعه معرفی کنیم و بعد از معرفی هدف این است که آثار مورد ارزیابی و نقد قرار گیرند تا آثار هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد کنند . بر همین اساس تلاش ما این است که شناسایی کنیم نویسندگانی که در سطح شهرستان هستند و از آن ها در شهر خودشان تقدیر کنیم .

ایشان ادامه داد : امسال مقام معظم رهبری سال 401 را سال سال تولید دانش بنیان نامگذاری نمودند . یکی از مولفه های رسیدن به این هدف بالا بردن نرخ مطالعه و حمایت از حوزه نشر کتاب است .

وی افزود : کتاب و کتابخوانی را محدود به یک عده ی خاص نکنیم . اگر کتاب را به داخل خانواده ها گسترش دهیم باعث رشد و تعالی فرهنگ یک جامعه می شود. برای رسیدن به این هدف می توان در زمان تقدیر از افراد به آن ها کتاب هدیه داده و یا کتاب خوب را به جامعه معرفی کنیم .

بخشدار مرکزی لارستان نیز طی سخنانی گفت : دهکویه دارالنخبه لارستان است . نخبگان ، اندیشمندان و علمای بزرگواری که در این خطه رشد پیدا کرده اند که منشاء اثرات و برکات زیادی هستند .

مکاری با توجه به این که موضوع کتابی که قرار بود رونمایی شود شعر بود ، گفت : شعرها دو بخش هستند شعرهای کوششی و شعرهای جوششی . شعر کوششی به گونه ای است که طرف کت و شلوار پوشیده قهوه اش را می نوشد و شروع می کند به ردیف کردن قافیه ها . این نوع شعر اثر گزار نیست . اما نوع دیگر شعر، جوششی است که از دل بر آمده لاجرم بردل هم می نشیند اگر منشا هنردل و روحانی باشد قطعا اثرگزار است و مورد استقبال قرار خواهد گرفت .در شعر یک بیت یا غزل چنان معنا را می رسانند که از هیچ سخنرانی برنیاید .هنری که منشا آن روح انسان که برگرفته از روح خداست نباشد ، هنر نیست

در ادامه مراسم عرفان هوشمند ضمن معرفی کتاب خود از مسوولین درخواست نمود از نوسندگان حمایت نموده تا بتوانند با قدرت بیشتری به کارشان ادامه دهند .

از دیگر برنامه های این مراسم اجرای شاهنامه خوانی ، و آهنگ ای ایران توسط دو نونهال هنرمند و قرائت شعر توسط مصطفی دهقانی از شاعران دهکویی بود .

در پایان پس از  رونمایی از کتاب « حرف های جامانده در فنجان اسپرسو » از دو تن از نویسندگان دهکویه ، حسن هوشمند و صدف مرزبان تقدیر به عمل آمد .

گفتنی است عرفان هوشمند متولد سال 1371 در شهر دهکویه ، شاعر و فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار در مقطع کارشناسی است .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.