يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

فراخوان گردآوری ادبیات بومی استان فارس منتشر شد

به گزارش پسین جنوب به نقل از ایرنا- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان استان فارس با انتشار فراخوان گردآوری ادبیات بومی این استان از علاقه مندان و پژوهندگان خواستار شرکت در این رویداد شد که جوایزی نیز داده خواهد شد.

این اداره در مطلب ارسالی به ایرنا اعلام کرد: موضوعات ادبیات شفاهی این جشنواره شامل آداب و رسوم در جشن ها و سوگواره ها، ترانه های کار (هنگام نمد مالی، خرمن کوبی، کشاورزی و ...)، ترانه های مادرانه و لالایی ها، خوراک های محلی و گونه های مختلف نان محلی است.

شرایط فرستادن آثار به جشنواره چنین است که  هر هنرمند می‌تواند با ۳ اثر در جشنواره شرکت کند؛ هنرمندان می‌توانند آثار خود را به‌صورت تایپ‌شده در سه نسخه همراه با CD مربوط در فایل WORD با فونت نازنین شماره ۱۴ به آدرس استهبان – اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یا به ایمیل این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید ارسال کنند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان افزود: کپی شناسنامه، کارت ملی، سوابق ادبی، یک عدد عکس ۴*۳ همراه با مدارک به آدرس فوق ایمیل شود.

در آثار ارسالی می بایست برای صحت گفتار که برگرفته از ادبیات شفاهی نیاکان آن شهر و دیار است به تأیید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن منطقه رسیده باشد.

از ذکر نام بر روی آثار خودداری شود.

از ضوابط انتخاب آثار افزون بر توانایی و مهارت هنرمند در خلق اثر و توان بالای گردآوری ادبیات بومی و خلاقیت و نگرش هنرمند در تثبیت ادبیات شفاهی منطقه خویش این نکات نیز ذکر شده است: ادبیات شفاهی منطقه هر چه اصیل تر، بکرتر و همراه با مستندات (فیلم) باشد از اولویت بیشتری برخوردار است. ضمن اینکه بهره‌گیری از کتاب‌های چاپ‌شده و منابع و مأخذ مکتوب و فضای مجازی موردپذیرش نیست.

آخرین مهلت ارسال آثار پایان اسفند ماه۱۴۰۰  و  زمان داوری آثار نیمه دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ است و اعلام نتایج متعاقبا اعلام خواهد شد.

جوایز شامل: نفر اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ  ۱۵ میلیون ریال، نفر دوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ  ۱۲ میلیون ریال و نفر سوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ  ۱۰ میلیون ریال است.

به سه نفر برگزیده هر کدام لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۵ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.