يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

رونمایی از دو کتاب نویسندگان لارستانی

طی آیین از دو کتاب دو کتاب « زلزله لار و دهکویه » نوشته رسول احمد لو و « عملکرد مغز بایدها و نبایدهای دین »  نوشته زهرا سدیدی رونمایی شد .

به گزارش پسین جنوب ، طی مراسمی با حضور نساء خیل تاش معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه لارستان، اردشیر مکاری بخشدار بخش مرکزی،عنایت الله موحدی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمد معتمدیان معاونت اداره کل و اداره کتابخانه های عمومی ، فرزاد قناعت پور رئیس مرکز رشد و فناوری ، سید مهدی کشفی معاون مدیر آموزش و پرورش، فضیلت علویه رئیس انجمن هنرهای تجسمی لارستان و جمعی از هنرمندان و دوستداران فرهنگ و ادب در سالن پلاتو مجتمع قرآنی، فرهنگی و هنری شهید حاج غلامحسین علیشیری از دو کتاب « زلزله لار و دهکویه » نوشته رسول احمد لو و « عملکرد مغز بایدها و نبایدهای دین » (نسخه غیر چاپی الکترونیک) نوشته زهرا سدیدی رونمایی شد .

در ابتدای این مراسم موحدی طی سخنانی گفت : یکی از برنامه هایی که اداره ارشاد لارستان دنبال می کند تجلیل از مولفین کتاب است . همچنین برای آشنایی بهتر با کتاب ها از نوسیندگان درخواست کرده ایم قسمتی از کتاب خود را به صورت سیمینار ارایه دهند .

ایشان ضمن اشاره به روایتی از امام علی (ع) که فرمود : من در عجبم برای افرادی که برای غذای جسم خود تلاش نموده اما برای غذای روح خود که همان کتاب است کمتر تلاش می کنند ؛ گفت : یکی از دلایل پایین بودن سرانه مطالعه عدم علاقه کودکان به کتاب و کتاب خوانی است . اگر در خانواده برنامه ریزی داشته باشیم که کودکان را به کتاب علاقمند کنیم نتایج مثبت و اثر بخشی خواهد داشت .

در ادامه رسول احمدلو نویسنده کتاب زلزله لار و دهکویه ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم گفت : ایده نگارش این کتاب در 12 مهر 98 در دیدار با دکتر وثوقی توسط ایشان مطرح شد که در شصت ویکمین سالگرد زلزله لار کتابی نگارش شود . از فردای آن روز یعنی 13 مهر کار گردآوری اسناد و عکس های آرشیوی آغاز شد . هدف از نگارش این کتاب هم زنده نگه داشتن یاد و خاطره درگذشتگان آن حادثه دردناک و تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های اهالی شهرستان های بندر عباس ، خنج ، گراش ، اوز ، بستگ ، بندر لنگه ، داراب فسا و جهرم و تمام نهادهای داخلی و بین المللی که از نخستین ساعات حادثه به کمک حادثه دیدگان آمدند ، است . 

در ادامه مراسم از دو کتاب یاد شده رونمایی شده و از نویسندگان آن ها تقدیر به عمل آمد .

در پایان نیز خانم سدیدی نویسنده کتاب « عملکرد مغز بایدها و نبایدهای دین » بخش هایی از کتاب خود را به صورت سیمینار ارایه نمود .

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.