يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

خیرین در گراش موزه میراث فرهنگی می سازند

به گزارش پسین جنوب به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، بانی و مدیران پروژه خیرساز موزه میراث فرهنگی گراش همراه با شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر روز شنبه (۲۱ خرداد ۱۴۰۱) با حسین حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس دیدار و گفتگو کردند.

حسین‌زاده در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از آقای سعید عبداللهی خیّر این پروژه اظهار داشت: تلاش داشتم در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه که امروز برگزار شد، حضور داشته باشم اما به دلیل مشغله‌های کاری نتوانستم. اکنون بسیار ممنونم که تشریف آوردید تا در خصوص ساخت این موزه همفکری داشته باشیم.

وی ادامه داد: «فرهنگ» یک موضوع مهم و اساسی است که متاسفانه نسبت به آن کم‌توجهی‌هایی صورت گرفته است. اقدام آقای عبداللهی بانی عزیز و جوان این موزه و سازندگان آن که از دلسوزان، متخصصان و پژوهشگران گراشی هستند، بسیار ارزنده و گامی در راستای هویت‌یابی است. در دوره‌ای که بسیاری از جوامع با بحران هویت روبرو هستند، ساخت این موزه یک اقدام دوراندیشانه و متفکرانه است.

نماینده مردم جنوب فارس در مجلس خاطرنشان کرد: بنده از شهرداری و شورای شهر که پشتیبان ساخت این موزه هستند و از امام جمعه محترم که در مراسم کلنگ‌زنی حضور یافتند تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم سایر مسئولان نیز همکاری داشته باشند تا این موزه به خوبی ساخته شود.

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: همانطور که هر شهری با بنایی شناخته می‌شود؛ مثلا تهران با میدان آزادی، شیراز با دروازه قرآن و اصفهان با سی‌و‌سه پل، موزه میراث فرهنگی گراش نیز باید به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که هم نمایش‌دهنده فرهنگ مردم گراش باشد و هم نماد این شهر باشد. همچنین پیشنهاد می‌شود که فازهای توسعه‌ای در حوزه کتاب و... برای این موزه درنظر گرفته و در مدل باغ موزه‌ای ساخته شود.

حسین‌زاده همچنین در این جلسه با دکتر محسن‌نژاد مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس تماس گرفت و از وی خواست تا همکاری همه‌جانبه برای ساخت این موزه در گراش داشته باشد که وی قول همکاری مساعد داد و از بانی خیر این پروژه قدردانی کرد.

گفتنی است؛ موزه میراث فرهنگی گراش در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع در حاشیه بوستان شهر ساخته خواهد شد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.