يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
امروز:

مجوز پایگاه خبری پسین جنوب

 
A+ A A-

رونمایی از چهارمین کتاب نویسنده جوان دهکویی

همزمان با هفته کتاب از سه کتاب تازه تالیف شده توسط نویسندگان لارستانی رونمایی شد .

به گزارش پسین جنوب ، به مناسبت هفته کتاب ، طی آیینی با حضور دهقان فرماندار ویژه ، طاهری رییس مجتمع عالی ، معتمدیان رییس کتابخانه های عمومی ، رفعت حقیقی معاون آموزش و پرورش ، قناعت پور مدیر برج علم و فن آوری ، دلاور رییس کمیته امداد ، موحدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ، صلاحی نویسنده و پژوهشگر گراشی ، فتحی رییس اداره فرهمگ و ارشاد اسلامی گراش و جمعی از هنرمندان و علاقمندان به کتاب از سه کتاب دو نویسنده لارستانی رونمایی شد.

در ابتدای مراسم موحدی طی سخنانی گفت : در اهمیت کتاب همان بس که در قرآن سوره ای به نام قلم وجود دارد که تاکیدی ویژه بر دانایی است . در زمان آغاز تحصیل کتاب را به عنوان یار مهربان به ما معرفی کردند . آیا ما واقا ما با این یار مهربان ، مهربان بودیم یا نه ؟ متاسفانه نامهربانی ما باعث شده که این یار مهربان از ما دور شود .

ایشان افزود : برای گسترش فرهنگ کتاب اولین راهکار این است که خود و خانواده را به خواندن کتاب عادت دهیم . زمانی می توانم فرزندم را به خواندن کتاب تشویق کنم که خودم کتابخوان باشم  راهکار دوم معرفی کتاب خوب است و سومین عامل نیز مراکز آموزشی هستند که می توانند بسیار اثر بخش باشند .

در ادامه برنامه نویسندگان کتاب ها خانم ها صدف مرزبان 19 ساله از دهکویه ، نویسنده چهار کتاب که دو جلد آن با نام های «فرزندان دو رگه کهکشان» (داستانی) و «در تمنای حضورت» در این مراسم رونمایی شد  و فاطمه ظریف پور نوسنده کتاب « این دیگر خواب نیست»  در مورد آثار تالیفی خود سخن گفته و آن را معرفی کردند .

ظریف پور در معرفی کتابش گفت : این کتاب اولین کتاب از مجموعه کتاب هایی است که قرار است وقایع اجتماعی و فرهنگی را به شکل داستان ، بازی و به صورت مصور به کودکان معرفی کند .

در ادامه مراسم معتمدیان رییس اداره کتاب خانه های عمومی لارستان  در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی سخنانی را ایراد نمود .

سخنران پایانی مراسم داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان بود که گفت : یکی از ایراداتی که به این گونه جلسات وارد است این است که اگر کل جلسه را به پنج قسمت تقسیم کنیم چهار قسمت آن را ما مسوولین صحبت می کنیم و اگر وقتی ماند نوبت به خود هنرمند یا نویسنده می رسد . این فرهنگ باید تغییر کند . اگر برنامه تجلیل از نویسنده است باید خود نویسنده صحبت کند نه دیگران .

دهقان ادامه داد : برای گسترش فرهنگ کتاب نباید از کلماتی استفاده کنیم که بار منفی دارند. بلکه به جای آن بیاییم از مثبت ها بگوییم . مثلا به جای این که بگوییم کتابخوان کم داریم ؛ بگوییم این کتابی که من خواندم چقدر زیباست . آیا دوست داری آن را به شما معرفی کنم که اگر خواستید  شما هم مطالعه کنید . اگر مطالب را در قالبی زیبا بریزیم مطمئنا اثر بیشتری خواهد داشت.  ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و بعدا دیگران را نیز به خواندن کتاب تشویق کنیم . وقتی افراد طعم شیرین کتاب را چشیدند خود به خود به خواندن کتاب علاقمند می شوند . اگر این اتفاق بیفتد بزرگترین قدم در اه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و باعث شادابی جامعه می گردد .

در پایان مراسم با اهدای لوح و هدایایی از نویسندگان که کتاب هایشان رونمایی شد تقدیر به عمل آمد .

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار پسین

انتقادات و پیشنهادات

:
:
:

پایگاه خبری پسین جنوب

پل های ارتباطی

  • Pasinejonub.ir

    واتساپ : 09390654684

    رایانامه : pasinejonub@iran.ir

    Instagram.com/pasinejonub

درباره ما

  • هر پَسین دل بی قرار و چِش مَه در

    منتظر تا یُشنُفام از تا خبر

    پایگاه خبری پسین جنوب همراه لحظه های شما با خبرهای ملی، منطقه ای و استان های جنوبی کشور

تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه پسین جنوب محفوظ می باشد.